Attersee a Solná komora

Osmidenní výlet do rakouského Unterachu u Attersee a okolí Solné komory...

08.09. 2017
Trasa výletu:1600 km (ze Sedlčan)
Datum:8. - 15.9. 2017
Orientační cena:7.000,- Kč / osobu

1. DEN VÝLETU

Start ze Solopysk proběhl v pátek 8.9.2017 přesně ve 4.00 hod.. Klasická trasa Tábor, Budějovice, Dolní Dvořiště, Linec, Mondsee a Unterach am Attersee - Insel Camping. Do kempu jsme přijeli chvilku po deváté hodině. Oznámili nám, že nás ubytují pouze do pátku, jelikož pak kemp zavírají. Kemp byl moc hezký a klidný. Po zaparkování karavanu jsme postavili předstan a sbalili se na první výlet. Protože bylo hezky, vybrali jsme Hallstatt a vyhlídku nad ním. Hallstatt je z Unterachu vzdálen asi 40km. Po zaparkování jsme si šli projít město a pak se přesunuli k lanovce, která vede k solnému dolu a vyhlídce nad Hallstattem - Skywalk. Jedná se o moderní zubačku, která nás vyvezla do výšky 350 metrů nad město. Skywalk je úžasný a výhled na Hallstatt opravdu jedinečný. Pod vámi je najednou celé městečko a z výšky působí jako miniatura. Po nabažení výhledu jsme sjeli lanovkou zpět do města a došli k autu. Dalším cílem dne byl pstruhový rybníček v Gosau, vzdálený od Hallstattu pouze 10km. Zde jsme si perfektně zachytali, i když stav vody byl dost nízký oproti předchozím návštěvám. Odvezli jsme si tři pstruhy, které jsme v kempu povečeřeli.

2. DEN VÝLETU

Jelikož počasí přálo, vyrazili jsme po osmé hodině směr Bad Mittendorf. Toto městečko bylo sice vzdáleno skoro 70km, ale nabízelo výchozí místo pro návštěvu horského plata Tauplitzalm. V Bad Mittendorf začíná vysokohorská silnice Tauplitz Alpenstrasse, za kterou jsme zaplatili mýto a vyrazili vzhůru. Po několika serpentýnách a kilometrech jsme zaparkovali na velkém parkovišti a vydali se na túru kolem 6-ti jezer. Stezka začínala přímo u parkoviště a dovedla nás k prvnímu jezeru - Krallersee. Od toho jsme pokračovali dále na rozcestí nad Grossersee. Jelikož jsme měli kočárek, došli jsme se pouze podívat na vyhlídku a dále jsme se vydali jinou cestou přes Tauplitzalm. Zlákala nás ovšem hospůdka, tak jsme si zaskočili na polévku a pivo. Po necelé hodince jsme pokračovali k jezeru Tauplitzsee krásnou krajinou plnou horských chat a pastvin. Kolem Tauplitzsee jsme pokračovali dál směrem ke Schwarzersee. Kousek před ním jsme se ale otočili, protože terén nebyl způsobilý pro kočárek. I tak jsme našlapali kolem deseti kilometrů nádhernou krajinou Tauplitzu. Sem se musíme ještě někdy vrátit... Cestou do kempu jsme ještě zastavili v Bad Ischlu, v muzeu techniky Sulzbach a prohlédli si starou vojenskou i civilní techniku.

3. DEN VÝLETU

Tento den bylo od rána hnusně :-) Nikam jsme tedy nepospíchali a v klidu si udělali snídani a ještě chvilku poleželi. Protože nás to ale moc nebavilo, vymysleli jsme si krátký výlet do Weissenbachu. Když jsme předchozí den projížděli touto vesničkou, všimli jsme si parkoviště s mnoha auty, ale zdánlivě tam nebylo nic zajímavého. Protože nám to přišlo divné, zajeli jsme tam a narazili jsme na turistickou stezku podél potoka Weissenbach. Protože byla stezka víceméně v lese, vydali jsme se na ni i za deště. Stezka byla pro kočárek ideální a příroda kolem krásná. Cesta ubíhala pěkně a tak jsme bez všimnutí ušli skoro čtyři kilometry. Po tomto zjištění jsme se radši otočili zpět k autu. Po cestě jsme zahlédli směrovku k vodopádu Nixenfall a vydali se k němu. Po asi půl hodince jsme dorazili ke krásnému vodopádu ukrytému hluboko v lese. Jelikož počasí nebylo moc přívětivé, nebyla u vodopádu ani noha. Po prohlédnutí jsme se vydali zpět k autu. Zbytek dne již probíhal v duchu odpočinku a horké griotky :-)

4. DEN VÝLETU

Ráno se sice honily mraky, ale stejně jsme se vydali k vodopádu Golling poblíž Salzburgu. U vodopádu dokonce vyšlo i sluníčko. Po zaparkování jsme se vydali k vodopádu. Od vstupu do trvalo asi 10 minut a před námi se zjevil mohutný vodopád. Jelikož bylo hezky vydali jsme se cestou dál k jeho horní části. Asi po dvaceti minutách jsme stáli u jeskyně, ze které vytéká potok, jež tvoří vodopád. Z tohoto bodu byl krásný výhled, jak na vodopád, tak i do okolní krajiny. Po prozkoumání všech vyhlídek jsme se vrátili zpět k autu a nabrali směr Ebenau. V Ebenau jsme měli plánovanou túru po místních historických mlýnech, která měla být zakončena vodopádem Plotz. Jelikož většina trasy vedla po silničkách a k vodopádu se naopak dalo dostat pouze lesem (což nebylo na kočárek). Zvolili jsme jinou variantu a mlýny u silnic objeli autem. Pěšky jsme se vydali až k vodopádu. Ten byl ukryt v údolí potoka Rettenbach. Pod vodopádem na potoce stálo asi pět starých mlýnů, které tvořili kouzelnou kulisu tohoto údolí. Vodopád byl krásný a také liduprostý z čehož máme vždy velkou radost. Nabažili jsme se této přírodní kulisy a jelikož jsme získali čas navíc, zamířili jsme k Fuschlsee. Hned u silnice nás překvapilo sídlo firmy RedBull. Po zaparkování ve Fuschl am See jsme se k němu vydali. Bohužel je toto sídlo zavřené a přístupné pouze pro zaměstnance, takže jsme si ho prohlédli pouze z venku. Poté jsme se vydali stezkou kolem jezera Fuschlsee k místnímu zámku a zámecké rybárně. Když jsme dorazili k rybárně, měli jsme v nohách necelých pět kilometrů a rozmýšleli se, zda jezero obejdeme, nebo se vrátíme tou samou cestou zpět k autu. Nakonec vyhrála jistota (že se všude dostaneme s kočárkem) a po zakoupení uzených sivenů jsme se vydali stejnou cestou nazpátek. Asi za hodinku a půl jsme byli u auta. Odtud jsme se vrátili kolem Wolfgangsee (s nádherným výhledem na Schaffberg) zpět do kempu.

5. DEN VÝLETU

Tento den mělo pršet - pršelo. Zvolili jsme tedy takový plán, že se vydám na ryby a holky budou odpočívat v karavanu. Ráno jsem se vydal do Unterachu pro státní povolenku a na recepci v kempu jsem si koupil povolenku místní. Dohromady to stálo asi dvacetpět eur. Po zaplacení jsem se ale dozvěděl, že povolenka platí pouze asi na 300 metrů potoka Seeache podél kempu. Na internetu jsem si dohledal hotel, kde prodávají povolenky na celou tuto říčku a vydal se tam. Po příjezdu mi ale číšník vzal iluze s tím, že tato řeka je již soukromá a že se na ní povolenka koupit nedá. Nedalo se tedy nic dělat a já se mírně nas*** vrátil do kempu. Tam jsem oblékl holinky a šel na věc. Úsek řeky byl sice krátký, ale díky členitosti jsem u vody strávil skoro celé dopoledne. U peřejí, kde tento úsek začíná, se mi podařilo chytit krásného potočáka, který měl kolem 45cm. Kolem oběda jsem se vrátil ke karavanu, naobědval se, dopsal deník a nabíral síly :-) na další rybolov... Odpolední rybolov se protáhl asi do půl sedmé. Bohužel další větší ryba nepřišla...

6. DEN VÝLETU

Ve středu jsme měli v plánu navštívit vrchol Katrin nad Bad Ischlem. Přes Weissenbach je to do Bad Ischlu asi 27 km, takže jsme dorazili k lanovce při jejím otevření v 9.00 hodin. Lanovka je zde od roku 1959 a během 15-ti minut nás vyvezla do stanice Katrin-Alm. Tato stanice se nachází ve výšce 1.415 m.n.m. a startují od ní všechny turistické trasy. Rozhodli jsme se jít stezku s výhledem na 7 jezer (Hallstättersee, Wolfgangsee, Fuschlsee, Nussensee, Schwarzensee, Traunsee, Tachinger see). Stezka vede kolem fotomísta ve tvaru srdce a stoupá poměrně ostře do stěny pod vrcholem Elferkogel a dále k vrcholu Heinzen. Celou dobu si při tom užíváte výhled na Hallstattersee. Kvůli tomu, že počasí nevypadalo moc dobře jsme se rozhodli nejít až k Heinzen, ale zamířit rovnou na vrchol Elferkogel. Odtud jsme se pak vydali na vrchol Katrin. Po cestě si můžete prohlédnou další jezera (Wolfgangsee, Fuschlsee). Po asi půl hodince jsme došli na Katrin, tento vrchol poznáte podle velkého kříže a vysílače. Z Katrin jsme se pak vraceli poměrně strmou stezkou do Katrin-alm. Tři čtvrtiny procházky byl terén poměrně obtížný, nejkratší přístup na Katrin je však dobře upraven, takže se sem vydávají i hromady důchodců. Při cestě lanovkou dolů jsme chytili zrovna speciálně naaranžovanou "luxusní" kabinku. Výlet musíme doporučit pro nádherné výhledy. Z Bad Ischlu jsme se přesunuli do 25km vzdáleného městečka St. Gilgen, které leží přímo na břehu jezera Wolfgangsee. Z tohoto města vede lanovka na horu Zwölferhorn, která byla naším cílem. Lanovka je stejně tak jako na Katrin historická (ještě o dva roky starší) s "moderními vnitřnostmi" což umocní zážitek z výhledu na jezero a okolní kopečky včetně Schaffbergu. Při výstupu z lanovky jsme rychle minuli jihokorejské turisty a vydali se na vrchol, který se nachází ve výšce 1.521 m.n.m.. Z vrcholu je nádherný 360° výhled a kolem něj se dá absolvovat krátká panoramatická stezka. Po prohlédnutí všech světových stran jsme si došli dát do hospůdky jedno točené a pomalu se vrátili lanovkou dolů. V St. Gilgen jsme ještě navštívili Billu a kolem Mondsee jsme se vrátili zpět do kempu.

7. DEN VÝLETU

Čtvrteční ráno slibovalo pěkné počasí, tak jsme se hned zrána vydali dobít vrchol Feuerkogel. Lanovka na tuto horu a stejnojmenný areál se nachází ve městě Ebensee u jezera Traunsee. Cesta z kempu trvala asi půl hodinky (35km) a byli jsme u dolní stanice lanovky. Jezdí zde gondola, ale podle jejího vzhledu už také leccos pamatuje. Koupili jsme si lístky a vyjeli nahoru. Za chvilku jsme se ocitli ve výšce 1.592 m.n.m. - na Feuerkoglu. Ihned jsme navštívili zdejší photopoint a vydali se směrem k hoře Alberfeldkogel. Po cestě jsme objevili vyhlídkové terasy s nádhernými pohledy na Traunsee a mohutný Traunstein nad ním. Až na Alberfeldkogel, kde stojí "Europakreuz" jsme nedošli, jelikož jsme s sebou měli kočárek a stezka bohužel nevypadala sjízdně :-) Při procházce po vrcholovém platu jsme ještě nalezli vrchol hory a vyhlídku Bledigupf (1.622 m.n.m.) odkud jsme si vrchol s "Europakreuzem" prohlédli. Protože bylo opravdu krásné počasí, rozhodli jsme se ještě pro přesun na Dachstein (tam už jsme sice byli, ale bohužel za špatného počasí). Po návratu do údolí a nalodění jsme vyrazili směr Hallstatt. Do dolní stanice lanovky vedoucí do střediska Dachstein-Krippenstein jsme dorazli asi za hodinku (45km). Jako cíl jsme ihned zvolili vyhlídkovou plošinu "5 prstů". Na plošině jsme chytli krásné počasí, ale nedaleko za Hallstatským jezerem se začali stahovat mračna. Radši jsme tedy vyrazili zpět ke stanici lanovky. Po příchodu ke stanici se během chvilky obloha zatáhla a místy začalo i poprchat. Před odjezdem lanovkou do údolí jsme si zašli v horní stanici na řízek a občerstveni se vrátili zpět do kempu. U recepce nás zastavil pan domácí se slovy grosse katastrofe a ukazoval nám náš spadlý předstan u karavanu. Úsměvem jsme ho uklidnili, že o nic nejde a během chvilky uvedli pojízdný domov opět do obyvatelné podoby :-)

8. DEN VÝLETU

Poslední den výletu a cestu domů jsme si zpestřili zastávkou ve městě Gmunden. V tomto městě se nachází známý zámek Ort. Ten ovšem nebyl naším cílem, nám se zalíbila hora Grünberg přímo nad městem. Po zaparkování a koupi lístků nás vyvezla moderní lanovka na horu vysokou 984 metrů (n.m.). Už z lanovky byl nádherný výhled na město a jazero, shora tomu nebylo jinak. Po rozkoukání jsme se vydali turistickou stezkou k jezeru Laudachsee. Stezka je pěkně upravená a je sjízdná i s kočárkem. K Laudachsee jsme došli asi za hodinku. Jezero je nádherné a jeho atmosféru dokresluje vrchol Traunstein, který se nad ním tyčí. U jezera je také hospůdka, ve které se můžete občerstvit. Jelikož předpověď počasí nevěstila nic dobrého, vydali jsme se zpět k lanovce a k autu. Po návratu do města jsme se připravili na cestu a vyrazili směr domov...

Oblast Solné komory nabízí nepřeberné množství přírodních i kulturních zajímavostí. Pro nás má tato oblast jednu obrovskou výhodu a tou je jednoduchá a rychlá dopravní dostupnost. Určitě se sem ještě vrátíme...

Itinerář

SEDLČANY - České Budějovice - Dolní Dvořiště - Linz - Unterach am Attersee (kemp a odtud výlety) - Gmunden - Linz - Dolní Dvořiště - České Budějovice - SEDLČANY

Orientační ceny

[Group 14]-IMG_7032_IMG_7038-7 images
[Group 15]-IMG_7047_IMG_7059-13 images
REKLAMA
Použití fotografií, textů a dalších audiovizuálních materiálů je bez souhlasu autora zakázáno. Kontaktovat autora.